Planowanie trasy

Od momentu opublikowania informacji o segmentach i punktach kontrolnych składających się na tegoroczną edycję Karpackiego Hulaki minęło już kilka miesięcy. Na podstawie maili i pytań w nich zawartych wiemy, że intensywnie projektujecie własne trasy. Tym wpisem chcielibyśmy postawić przysłowiową „kropkę nad i” w kwestiach, które wzbudziły wśród Was najwięcej wątpliwości.

Segment startowy

Obowiązkowy segment startowy z Tarnowa, daje możliwość zakończenia go na dwa różne sposoby: na wschodzie, w paśmie góry Liwocz, lub na zachodzie, w okolicach Bruśnika. Decyzja o obranym kierunku jazdy zależy zupełnie od Was. I choć oba rozwiązania, mają wspólne, pierwsze 33 km, ostatecznie wymaganym w regulaminie imprezy sposobem na zaliczenie segmentu startowego, jest przejazd jednego z zaproponowanych wariantów, od startu do kończącego ten segment punktu.

Nie ma więc obowiązku zaliczenia obu wariantów segmentu startowego.

Łączenie segmentów i punktów kontrolnych

Segmenty zaproponowane w tegorocznej edycji Karpackiego Hulaki, podobnie jak w latach minionych, muszą zostać przejechane w jednym kierunku. Oznacza to, iż niedopuszczalne jest przejechanie segmentu w częściach, w sposób który zakłada odmienne kierunki jazdy dla każdej z części segmentu. W tegorocznej edycji postanowiliśmy również uściślić zasady związane ze zjazdem ze śladu segmentu. Całość zasad prezentuje poniższa mapa.

Zjazd i powrót na ślad segmentu.

Prezentowany przykład to segment Bogusza – Przełęcz Małastowska, jak widać przejeżdżany z zachodu na wschód. Kolorem niebieskim zaznaczono również prawidłowy sposób zjazdu i powrotu na ślad segmentu. W tym konkretnym przypadku, jadący zaplanował zjazd po punkt kontrolny w Bieśniku i powrót tą samą drogą do punku w którym opuszczony został ślad. Logika takiego rozwiązaniu wprost wynika z dostępności dróg i długości trasy, choć oczywiście, równie prawidłowym byłoby zjechanie ze śladu w miejscowości Ropa i dotarcie drogą nr 29 do początku podjazdu pod Bruśnik, a następnie powrót tą samą trasą na ślad. Oczywiście, ze śladu segmentu zjechać możemy również w celu dotarcia do sklepu, noclegu, apteki, czy w innych przypadkach. Najważniejsze, by powrót na ślad nastąpił w tym samym punkcie, w którym z niego zjechaliśmy.

Udanego rysowania tras 🙂